California dreamin’

 

 

 

 

 

Ankom Davis, California, sent mandag kveld.

Babbel. Kos. Annelin og Bergthora.

Dro videre til San Francisco tirsdag morgen.

Sol. Castro. Haight Ashbury. Park. Golden gate bridge. China Town. Land’s end. Strand. Gigantkamera. Ble kjent med Danielle fra Singapore. Suste rundt og opplevde skum, sjø og sand. Conservatory of flowers. Museum of modern art.

Da regnværet kom onsdag kveld reiste jeg tilbake til Davis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAVMA (Student American Veterinary Medical Association)-symposium @ UC Davis sto på programmet de tre neste dagene. Over 1000 studenter fra hele USA – forelesninger – wet labs – dagsturer – god stemning. Fest med min flotte IVSA-familie. Fikk bøtter og spann med gratis ting som fylte opp sekken, fikk også nye vennskap, nye kontakter og flotte bilder. Må ikke glemme t-skjorta fra Penn Vet School i USA – med ekstra ketsjup på! Takk til Steven.

 

 

 

 

 

Representing IVSA! Island, Nederland, Serbia, Spania, USA, Norge, USA, Finland, Slovenia og Tyrka. Kan det bli bedre??

Dermed starta jeg på siste rotasjon: indremedisin, smådyr. Overraskende nok synes jeg det er gøy, selv om jeg kjenner at jeg er ganske blank på mye.. Farmakologikunnskapene mine har forsvunnet i løse luften, og klinisk patologikunnskapene mine er på bunnivå. Ja takk til problembasert læring!

Mitt favorittkasus så langt nok er nok katta med erytremisk myelose (kreft i kroppens røde blodceller), men hunden med blod ut fram og bak var også ganske interessant. Det viste seg at den hadde en diger tresplint i nakken som hadde perforert carotisåren.. Professoren er veldig ok, og er ekspert på urologi og nefrologi. Vi får med andre ord inn masse kasus med steiner her og der, blærekreft, ektopiske ureterer, inkontinens og nyresvikt.. Alt skal selvfølgelig behandles med laser. Biopsier gjøres på ti minutter. For ikke å nevne cushings, addisons, hyper og hypo ditt og datt, trakealkollapser, IBD, lymfomer, diabetes osv. Læringskurva er bratt og jeg trives! Kanskje får jeg masa meg til å prøve laseren i morgen.

Fredag flytta det inn to tyske jenter fra Giessen – leiligheten er dermed full igjen og vi har rosa blomster på bordet, store planer om å lage indisk mat og tre bokser kakao. Foruten studering er det musikk på døgnet rundt, jeg er en smule solbrent, leser bok om Patti Smith og burde vært på butikken. Ute er det storm med lyn og torden, tenker jeg tar den turen i morgen..

Legg igjen en kommentar

