Vår.

Tennessee har virkelig vist seg fra sin flotte side de tre siste dagene. Det hele starta på torsdag – blå himmel, sol og mellom 20-25 grader. Og dette har holdt seg fram til i dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fredag var min siste dag på patologen. Jeg begynner å bli en kløpper på histopatologi (sjukdomsforandringer i vev) og kan kjenne igjen mønstre i de fleste vevssnitt jeg ser på. Jeg har obdusert flere interessante dyr, blant annet ei løve og et ekorn. Jeg har også blitt kjent med anatomien til flere typer øgler – leopardgekko og skjeggagam. Dette kan kanskje høres forferdelig og sært ut for de fleste, men tro det eller ei – det er veldig interessant å se sjukdomsforandringer i vev og organer. Faktisk så interessant at jeg har lyst til å bli patolog. I USA kan man søke om et treårig residency i patologi etter endt veterinærutdanning. Dette er absolutt noe jeg går rundt og tenker på! Vi får se hva som skjer, jeg har jo fremdeles over to år igjen av veterinærutdannelsen min..

I går tok jeg bussen til byen. Jeg vandra rundt i sentrum i et par timer med kameraet og fikk tak en del fine bilder, men stoppa stadig opp ved trærne jeg gikk forbi og beundra alle de flotte blomstene. Våren har virkelig skutt fart her, det er nesten som om Knoxville hoppa over hele greia og gikk rett på sommer. Gresset er grønt, lufta er varm, det er fuglekvitter, knoppene på trærne brukte to dager på å bli til flotte blomster i alle mulige farger, og stemningen i byen tilsa at det var noe på gang.

Sentrum av Knoxville er ikke veldig stort, det bor tross alt bare 187,000 mennesker her. De har flere hyggelige restauranter og kafeer i sentrum, og masse steder hvor man kjøpe sjokolade. Teater, museer, kinoer, utescene, parker osv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etter å ha kommet hjem igjen ble det bare tid til å skifte før jeg måtte dra igjen. Jeg var invitert til en av cytologiprofessorene her, Bente, på middag. Hun har norsk far og tysk mor, og reiser forholdsvis ofte til Norge for å besøke familien sin. Hun snakker en del norsk også. Jeg ble servert chiligryte med bønner og ekte, amerikansk corn bread. Mmm og eplepai til dessert. Det var veldig hyggelig.

I dag sov jeg for lenge som vanlig, og bortsett fra å vaske klær og spise lunsj med de andre utvekslingsstudentene, har vi tilbrakt mesteparten av tida ute i sola med bøker og musikk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Carla

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er i ekte hippiehumør og er klar for San Francisco med blomster i håret.

 

 

 

 

 

 

 

Joana

I morgen reiser jeg til California – det er visstnok regn i store mengder og kaldt.. Flott! Men det varme åsynet med Bergis og Annelin vil nok fikse det meste!

One response to “Vår.

  1. Så fint du har det, Malin!🙂 ELsker å lese om hvordan du har det. Og se bilder naturligvis. Håper du har det fint, og at du ikke baaaaaare studerer😉 (selv om det er derfor du er der)…
    Uansett! Ha en kjempefin dag! Jeg skal tusle bortover til skolen, i silende regn og 4+grader… Kjenner at motivasjonen er der ja!

    Mange klemmer fra meg❤

Legg igjen en kommentar

